May 5, 2017

Programe

No Hate:

Campania „Fără ură” împotriva discursului instigator la ură în România face parte din campania europeană No Hate Speech Movement, iniţiată în 2013 de Departamentul de Tineret al Consiliul Europei cu scopul de a promova Drepturile Omului în mediul offline şi online şi de a reduce instanţele de discurs instigator la ură, aşa cum a fost el definit în 1997 de Consiliul Europei şi în 2015 de Comisia Europeană împotriva Rasismului şi Discriminării (ECRI) a Consiliului Europei.

În România campania a fost iniţiată de Ministerului Tineretului şi Sportului (MTS) din România şi a fost relansată în 25 iulie 2016, coordonarea eforturilor fiind asigurată, alături de MTS, de 9 organizaţii nonguvernamentale din ţară cu expertiză în domeniul Drepturilor Omului şi a reducerii discursului instigator la ură. Totodată, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC) sunt invitaţi permanenţi la întâlnirile de lucru ale Comitetului naţional al campaniei.

Conform noii Recomandări de politică generală nr. 15 adoptată în 8 decembrie 2015 de Comisia Europenă împotriva Rasismului şi Intoleranţei (ECRI) a Consiliului Europei, discursul instigator la ură reprezintă pledoaria, promovarea sau instigarea la denigrare, ură sau defăimare a unei persoane sau a unui grup de persoane, orice hărţuire, insultă, includerea într-un stereotip, stigmatizarea sau ameninţarea unei astfel de persoane sau grup de persoane, precum şi orice justificare a tuturor acestor modalităţi de exprimare, bazate pe rasă, culoare, limbă, religie sau credinţă, naţionalitate sau origine etnică, precum şi provenienţă, vârstă, dizabilitate, sex, gen, identitate de gen, orientare sexuală sau alte caracteristici sau statut.

Ne propunem ca in cadrul acestui program sa dezvoltam si sa implementam proiecte care sa aiba la baza elemente de educatie civica, drepturile omului, solidaritate si toleranta prin metode de educatie nonformala.

 

 

AntiBullying RO:

Conform Unicef Bullying-ul este definit ca fiind un comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire. Un copil este etichetat, tachinat, batjocorit în cercul său de cunoștințe sau de către colegi care îl strigă într-un anume fel (făcând referire la aspectul fizic sau probleme de ordin medical/ familial). Uneori aceste tachinări se transformă în îmbrânceli sau chiar, în unele cazuri, în atacuri fizice.

Bullying reprezintă o formă de abuz emoțional și fizic, care are trei caracteristici:

Intenționat – agresorul are intenția să rănească pe cineva;

Repetat – aceeași persoană este rănită mereu;

Dezechilibrul de forțe – agresorul își alege victima care este percepută ca fiind vulnerabilă, slabă și nu se poate apăra singură.

Fenomenul „bullying” este mult mai des întâlnit decât ne-am dori să credem. Se întâmplă pe coridoarele școlii, în curte, pe străzi și, din păcate, uneori și în sălile de clasă. Nedepistat la timp, bullying-ul poate lăsa traume și repercusiuni ireversibile asupra adaptabilității copilului în societate.

Cazurile de bullying implică cel puțin un agresor și o victimă, iar, în unele cazuri, există și martori. Putem discuta despre bully-ing fizic, verbal, sexual sau psihic.

Bullying in cifre: Datele indică intensificarea discursului instigator la ură (DIU) față de grupuri vulnerabile din societate, mai ales în mediul online. Astfel, 73% dintre copii au fost martorii unei situaţii de bullying în mediul şcolar, 58% au asistat la astfel de situații de hărțuire și umilire în propria clasă, 46% în grupul de prieteni, iar 69% în mediul online. Studiu realizat de catre organizatia Salvati Copii Romanian in anul 2016.

Plecand de la problema sociala identificata, ne propunem sa intervenim, ne dorim sa organizam si sa implementam proiecte in care sa implicam tineri, profesori, consilieri scolari si parinti deopotriva pentru a identifica situatiile de bullying in scoala si pentru a asigura o intreventie prompta si eficienta in scopul reducerii fenomenului.

De asemenea, ne propunem sa realizam conferinte, dezbateri, concursuri, sesiuni de infromare, sedinte de consiliere si activitati de constientizare a fenomenului de bullying.

 

 

IncluArt:

In cadrul acestui program vom implementa proiecte ce au ca scop incluziunea sociala a tinerilor si persoanelor defavorizate folosind metode de invatare prin arta pentru ca beneficiarii sa dobandeasca deprinderi de viata independenta, (mai) bune abilitati de comunicare si relationare, cresterea stimei de sine etc.